Με 144 χλμ, αντί 60, έτρεχε η αμαξοστοιχία που εκτροχιάστηκε στο Άδενδρο (Διαβάστε το πόρισμα pdf) - OneMagazino

Breaking

OneMagazino

www.magazino1.blogspot.gr

Παρασκευή, Μαΐου 19, 2017

Με 144 χλμ, αντί 60, έτρεχε η αμαξοστοιχία που εκτροχιάστηκε στο Άδενδρο (Διαβάστε το πόρισμα pdf)

 Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο μηχανοδηγός του συρμού που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, πήγαινε με 144,3 km/h, είναι η αιτία του δυστυχήματος στην περιοχή Αδενδρου.

Αυτό αναφέρεται, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο πόρισμα της επιτροπής για τα αίτια του δυστυχήματος.

Η προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης παραδόθηκε σήμερα στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών & Μεταφορών, κ. Θάνο Βούρδα, ο οποίος σήμερα το πρωί πραγματοποίησε ευρεία σύσκεψη με την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων και το σύνολο των Διοικήσεων των Σιδηροδρομικών Εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Τα επικρατέστερα σενάρια που εξέταζε η επιτροπή

Τρία είναι τα σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες που έχουν αναλάβει να βρουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο που κόστισε τη ζωή σε τρία άτομα.


Το πρώτο σενάριο, το οποίο φέρεται να επιβεβαιώνεται, επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος καθώς το συγκεκριμένο τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα παραπάνω 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα.

Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τυχόν αστοχία υλικού, να υπήρχε, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας.

Το τρίτο είναι να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες που να προκάλεσε τον εκτροχιασμό αλλά τότε θα πρέπει να εξεταστεί πώς βρέθηκε αυτό το «εμπόδιο» στο συγκεκριμένο σημείο.

Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ βάζουν και μια άλλη παράμετρο αυτή της ελλιπούς συντήρησης στην φωτοσήμανση. Στο ίδιο σημείο είχε σημειωθεί ατύχημα και πριν από 12 χρόνια (στις 20 Οκτωβρίου 2005) στο οποίο είχαν τραυματισθεί δεκατρείς επιβάτες.

Σημειώνεται ότι η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεχίζει εντατικά το έργο της και το τελικό πόρισμα θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχές το επόμενο διάστημα.

Η λογομαχία που έπαιξε τον δικό της ρόλο στη σιδηροδρομική τραγωδία

Η καθυστέρηση του μοιραίου τρένου στον προηγούμενο σταθμό, λόγω μιας λογομαχίας δύο επιβατών με τους ελεγκτές για τα εισιτήρια, πιθανόν να έπαιξε τον δικό της ρόλο στη σιδηροδρομική τραγωδία στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης.


Ως προς το κύριο αίτιο του δυστυχήματος, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι είναι η μεγάλη ταχύτητα με την οποία εισήλθε το τρένο στο «ψαλίδι» του σταθμού του Αδενδρου, όπου θα άλλαζε γραμμή, μπαίνοντας από την πρώτη στη δεύτερη.

Σύμφωνα με τη μαρτυρία ενός επιβάτη, του 30χρονου δικηγόρου Κωνσταντίνου Βεληγιάντσου, που βρισκόταν μαζί με τη μνηστή του στο δεύτερο βαγόνι του συρμού, ο ελεγκτής συνοδός της αμαξοστοιχίας είχε έντονο διάλογο με δύο Ρομά επιβάτες, όταν διαπίστωσε πως είχαν εκδώσει μειωμένα εισιτήρια πολυτέκνων, χωρίς να έχουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν πως τα δικαιούνται. Στον σταθμό του Πλατέος Ημαθίας, όπου κατέβηκαν οι συγκεκριμένοι επιβάτες, η αμαξοστοιχία καθυστέρησε αρκετά λεπτά, καθώς ο ελεγκτής επιχειρούσε τηλεφωνικά να διακριβώσει αν είχαν κοπεί τα κανονικά εισιτήρια, ενώ απειλούσε να καλέσει και την Αστυνομία.

Πώς προχωρούν οι εργασίες αποκατάστασης

Όσον αφορά τις εργασίες αποκατάστασης του δικτύου στην περιοχή του Αδένδρου, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών επιβεβαιώνει ότι προχωρούν εντατικά όλες οι απαραίτητες εργασίες, σύμφωνα με τη σχετική εντολή που είχε δώσει από την πρώτη στιγμή ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Συγκεκριμένα:
• Ολοκληρώνεται αύριο, Σάββατο 20 Μαΐου 2017, η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε, ενώ έχει κατεδαφιστεί το κτήριο που «χτυπήθηκε»
• Έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής
• Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης

Δείτε την Προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

add